کد خبر: ۱۶۸۸۴۴
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۵
دولت روحانی اعتنای چندانی به پاسخگویی نداشت؛ همین موجبات نارضایتی اقشار مختلف جامعه را فراهم آورد. این گزارش مرور داغ‌ترین مطالبات دانشگاهیان برای رئیس‌جمهور آینده است.

گروه فارس من خبرگزاری فارس؛ دانشجویان و اساتید دانشگاه هم از دولت روحانی ناراضی هستند؛ اقشار فرهیخته و تحصیل‌کرده‌ای که طبیعتاً انتظار این حد از خُلف وعده و بی‌کفایتی در اداره کشور را نداشتند. گذشته از موضوعات علمی، بسیاری از خواسته‌های صنفی آنان نیز بی‌پاسخ ماند. مثلاً مطالبه همسان‌سازی حقوق اساتید دانشگاه‌های آزاد و دولتی؛ مطالبه‌ای که رسماً برای مبارزه با تبعیض تأسیس شده بود.

 

بعلاوه بی‌اعتنایی دولت به سلامت دانشجویان از دیگر مواردی است که همیشه مورد گلایه بوده است. این‌که در توفان کرونا روحانی به برگزاری آزمون‌های سراسری اصرار داشت. آن هم با آن وضعیت نه‌چندان قابل قبول مراعات پروتکل‌های بهداشتی؛ اجتماع صدها نفر در فضای بسته هوای گرم. مطالبات فراوانی برای همین در این راستا در سامانه «فارس من» تأسیس شد. مطالباتی که لُب کلامشان تعویق برگزاری آزمون‌ها تا کاهش شعله‌های کرونا بود.

مثلاً این پویش با ده‌ها هزار امضا خواستار ورود مجلس برای تجدیدنظر در آزمون سراسری بود. آزمونی با میلیون‌ها شرکت‌کننده که آن هم در شرایط کرونایی امروز بدون تزریق واکسن می‌توانست به بمب انتقال بیماری بدل شود. همکاران من مطالبات شما را بارها و بارها از مسؤلین مرتبط پیگیری کردند. علیرغم همه هجمه‌های رسانه‌ای ولی مرغ دولت یک‌پا داشت! اصرار روحانی و دولتش برای برگزاری کنکور برای بسیاری از داوطلبان قابل پذیرش نبود.

 

نه فقط حوزه آموزش عالی؛ مسؤلان ارشد دولت تدبیر و امید اغلب اعتقاد چندانی به پاسخگویی نداشتند. همین موضوع بیشتر از همه دانشجویان و اساتید دانشگاه را کلافه کرده بود. این‌که دولت روحانی اعتقادی به تعویق برگزاری کنکور در آتش‌بازی کوید 19 نداشت، تاحدودی قابل پذیرش بود. اما عدم پاسخگویی دولت‌مردان، عدم گفت‌وگوی چهره‌به‌چهره با مردم حسابی آنها را نومید کرد.

 

تواتر مطالبات ثبت‌شده در حوزه دانشجویان و دانشگاه در سامانه «فارس من» از حرارت مشکلات در میان افکار عمومی حکایت داشت. یک برآورد اولیه نشان می‌دهد بالغ بر ۱۵۹۰ مطالبه مختلف عمدتاً دانشگاهی از دولت تدبیر و امید تأسیس شده است. مطالباتی که روی هم رفته بیش از ۵۲۰ هزار مرتبه از جانب مخاطبان مختلف به امضا رسید. تک‌تک این حمایت‌ها برای پیگیری همکاران من در تحریریه خبرگزاری فارس کافی به نظر می‌رسید.

 

همکاران من در گروه‌های مختلف خبرگزاری حسب وظیفه مطالبات شما را در حوزه آموزش عالی متواتراً از مسؤلان دولتی پیگیری کردند. این‌که آقایان کلاً بنای پاسخگویی نداشتند، ناشی از کم‌کاری خبرنگاران فارس نیست. مطالبات پُرشمار شما حالا هم‌چنان روی زمین لاینحل مانده است. مدعیان پاستور بهتر است از حالا با مرور جدول زیر بیشتر از گذشته با مهم‌ترین دغدغه‌های جامعه دانشگاهی کشور آشنا شوند.

 

عنوان تعداد حامیان پیوند

لزوم طرح دو فوریتی مجلس برای تعویق کنکور

۵۷۳۵۲

لینک

مجلس برای استیضاح وزیر علوم اقدام کند

۲۸۳۵۲

لینک

نامه‌ دانشجویان به وزیر بهداشت درباره آیین‌نامه امتحانات 

۲۴۲۰۸

لینک

هزینه عدم شرکت دانشجویان در کنکور بازگردانده شود

۱۵۰۹۸

لینک

درخواست اصلاح حقوق اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها

۱۰۴۰۷

لینک

پیگیری لایحه ساماندهی سهمیه‌های ورود به مقاطع مختلف آموزش عالی

۱۰۳۲۵ لینک

لزوم همسان‌سازی حقوق کارکنان دانشگاه آزاد و دولتی

۵۰۹۳ لینک

مشکل متقاضیان ویزای دانشجویی ایتالیا را حل کنید

۳۹۷۶ لینک

درخواست لغو آزمون پیش‌کارورزی 

۳۷۰۲ لینک

دغدغه دانشجویان از افزایش شهریه دانشگاه آزاد

۳۴۴۰ لینک

 

تک‌تک مطالبات لاینحل شما هم‌چنان روی میز همکاران من در خبرگزاری فارس است. اگرچه در دولت روحانی مطالبات مردم و پیگیری رسانه‌ها جایگاه چندانی نداشت. امیدواریم اما انتخاب ۲۸ خرداد ایرانی‌ها به استقرار دولتی منجر شود که بیشتر از این‌ها برای خبرنگاران و خواسته‌های به‌حق گروه‌های مختلف مردمی ارزش قائل شود. البته که کمپین‌های مفتوحه شما را نیز در آینده از دولت سیزدهم پیگیری خواهیم کرد.

 

«برای رئیس‌جمهور آینده» سلسله گزارش‌های فارس من از دست‌گل‌های حسن روحانی در حوزه‌های مختلف است. دست‌گل‌هایی که جز نارضایتی مردم حاصلی نداشت. تواتر ده‌ها هزار مطالبه ثبت‌شده در سامانه نمودار روشن این نارضایتی‌ها است. تک‌تک این مطالبات برای ستاد نامزدهای محترم احراز صلاحیت‌شده ارسال خواهد شد. به امید آنکه دولت آینده اهتمام بیشتری برای پیگیری آنها داشته باشد. اخبار تکمیلی را در فارس دنبال کنید.

 

گزارش از محمد آزادی

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار